قوانین کلی برای تمیز کردن ساختمان ها و هر آنچه که باید در مورد آن بدانیم
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


زندگی در یک آپارتمان مستلزم این است که ساکنان ساختمان برای احقاق حقوق همسایگان خوب یا آنچه امروزه به عنوان حقوق همسایگی شناخته می شود، از قوانین و شیوه های تعیین شده پیروی کنند. درست است که چنین قانونی قبلاً در مجموعه قوانین شناخته شده دیرینه دیده نشده بود. اما با توجه به نیاز جامعه تعیین می شود و در صورت بی توجهی مقصران جریمه می شوند. در این مقاله به یک سری قوانین مربوط به ساختمان تمیز، قسمت های مختلف آن و کارهایی که می توان و نمی توان کرد پرداخته ایم.

مراقب نظافت ساختمان و فضاهای مشترک باشید

از کودکی در گوشمان می خوانیم که «به عشق همه پاک باش». درسته؛ قانون نانوشته برای اینکه مورد محبت دیگران قرار بگیریم و مورد قبول دیگران باشیم باید از هر نظر نظافت را حفظ کنیم.

نظافت مشاعات ساختمان یکی از مصارف وجوه ساختمانی است. اگر پارکینگ، راهروها و حیاط ساختمان هفته ای یکبار یا ماهی یکبار نظافت شود. مدیر ساختمان با رضایت هر یک از ساکنان، بخشی از هزینه ماهانه را اختصاص می دهد، اما تمام ساکنان ساختمان ملزم به حفظ نظافت این مناطق هستند. دور انداختن ته سیگار دستمال توالت بسته بندی مواد غذایی و غیره در اماکن مشاع عملی است که موجب تضییع حقوق سایر ساکنان ساختمان و ایجاد درگیری می شود. در این صورت مدیر ساختمان باید به فرد خاطی تذکر دهد. در صورتی که امضای حداکثر تعداد ساکنین واحد تکراری باشد مدیران ممکن است علیه هرکسی که نظافت را رعایت نکنند به مراجع قانونی شکایت کنند.

درب خانه را تمیز نگه دارید

فاصله بین هر چرخه تمیز کردن ساختمان با اکثریت آرا در جلسات هیئت مدیره، معمولاً یک یا دو بار در ماه تعیین می شود. در این مدت، قسمت های ورودی ساختمان های آپارتمانی به دلیل ترافیک سنگین بیشتر از سایر قسمت های مشترک آلوده می شود. بنابراین ساکنان مسکن باید از تمیز و مرتب نگه داشتن ورودی واحدهای مسکونی خود اطمینان حاصل کنند. آلودگی ورودی های مسکن منجر به تغییرات ناخوشایندی در نمای ساختمان می شود که منجر به اختلاف نظر بین ساکنین می شود. این امر به ویژه در ساختمان هایی با بیش از 2 خانه در هر طبقه اهمیت دارد.

زباله ها باید با دقت بسته بندی شوند

حذف زباله از راهروها و پارکینگ یکی از موضوعات رایج مورد بحث ساکنان ساختمان است. بسیاری از ساکنان زباله ها را به درستی دفع نمی کنند، به خصوص زباله های آب. بنابراین هنگام خروج از واحد مسکونی، خط زباله به کف آسانسور، راهرو و پارکینگ کشیده می شود. در این صورت فرد خاطی باید راه را باز کند. اما گاهی به نظر می رسد که آثار زباله تا تاریخ نظافت بعدی ساختمان روی زمین باقی می ماند که باعث نارضایتی و شکایت سایر ساکنان می شود. برای جلوگیری از این مشکلات، مدیران ساختمان می توانند از مبلغ پرداختی کیسه های زباله مخصوص خریداری و در تمامی واحدها توزیع کنند.

زباله ها را در زمان تعیین شده از دستگاه خالی کنید

همه می دانند که کارکنان خدمات شهری از ساعت 21 تا 23 برای جمع آوری زباله به کوچه ها و خیابان های شهر می روند. بنابراین، چند دقیقه قبل از ساعت 21:00 بهترین زمان برای بیرون آوردن سطل زباله است. متأسفانه در بسیاری از مواقع مشاهده می شود که برخی از ساکنان زباله ها را در روز بیرون از درب ورودی خانه یا حتی گوشه حیاط و پارکینگ رها می کنند تا شبانه آن را به کارمند تاسیسات تحویل دهند. در این صورت زباله وارد فاضلاب می شود که بو و ظاهر نامطبوعی به محیط می دهد. برخی نیز پس از انجام کار خدمات شهری، زباله‌ها را در نزدیکی خانه رها می‌کنند که صبح روز بعد به دلیل وجود گربه‌ها ظاهری کسل‌کننده ایجاد می‌کند. در تمام این موارد بهتر است ساکنان آپارتمان به صورت جداگانه با فرد خاطی تماس نگیرند و به سادگی به مدیر اطلاع دهند.

کشیش را نجس کن

برخی از ساکنان با پخش پادری ورودی واحدهای مسکونی خود را بستند. مدیران نمی توانند از این امر جلوگیری کنند. با این حال، اگر کشیش همیشه آلوده باشد، مدیریت می تواند ساکنان واحد را به حفظ نظافت تشویق کند. برخی از ساکنین قبل از ورود به واحد، کفش های کثیف یا خیس خود را (در صورت بارندگی) با پادری پاک می کنند. در این صورت نظافت پادری به هم خورد. نقاط آلودگی روی زمین دیگر یک چیز شخصی نیست، زیرا آنها بیرون از خانه هستند و به همه ساکنان به ویژه ساکنان طبقه اشاره می کنند. برای نظافت کامل ساختمان با شرکت نظافتی تیک شهر تماس بگیرید.



تعمیر نشتی روغن خودرو

پارکینگ بخشی از فضای مشترک است و نظافت شامل هزینه ماهانه می شود. اما مانند هر مکان عمومی دیگری، همه باید آن را تمیز نگه دارند. یکی از عوامل خطر برای نظافت پارکینگ ها روغن کاری خودرو است. هر ساکنی که روی خودرو یا موتورسیکلت خود روغن ریخته است علاوه بر رفع مشکل در مدت زمان کوتاهی باید پارکینگ را تمیز کند. در چنین مواردی، پس از اخطار، مدیر ساختمان ممکن است هزینه کامل دوره نظافت پارکینگ را از متخلف دریافت کند تا در صورت تکرار مشکل، مشکل را برطرف کند.

نکات طلایی

تمامی هشدارهای بهداشتی باید توسط مدیر ساختمان به صورت دوستانه برای فرد اشتباه ارسال شود.

اگر به طور مکرر مسائل بهداشتی را پیگیری نکنند، مدیر می تواند با گرفتن نظر از سایر ساکنان به شخص اشتباه شکایت کند.

مدیر می تواند اخطاریه کلیه موارد بهداشتی را بر روی دیوارهای ورودی ساختمان نصب کند تا همه از رعایت آن مطلع شوند.

اگر صاحب خانه متوجه مواردی شود که باعث سهل انگاری در نظافت می شود، مانند تخلیه نابهنگام زباله، گذاشتن کفش در مسیر پیاده روی و غیره، نمی تواند کار غیرمنطقی با آنها افراد شرور انجام دهد و مدیر ملک باید با این وضعیت روبرو شود.





:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 59
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: